Pusselbitar


Livet består av olika delar.




Det är viktigt att se och lära sig olika delar i livet. Hur man ska handskas med problem. Hur man löser problem på bästa sätt. Man måste ta itu med sitt tänkande och lära sig tänka på ett bra sätt.

Jag själv vill ta itu med mina problem. Att inse och göra något för att förbättra sitt liv är viktigt.

Jag är inte riktigt nöjd med något.
Jag vill göra något åt det.
Jag kommer på ett sätt att göra något åt det.
Jag gör något åt det.

Känslan att vilja göra något åt saker och inte göra det, tycker jag, är en hemsk känsla. Därför så gör jag helt enkelt något åt saker. Men det är inte alltid enkelt. Ibland går följden om flera gånger, man stöter på problem, lösningen är inte alltid enkel att hitta.

Men jag ger inte upp, jag fortsätter att kämpa på, och sträva mot en problemlösning.

Ge inte upp.

Om du inte klarar det själv, så be om hjälp. Men ge aldrig upp.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

så sant som det är sagt! :) jag beundrar dig.

2009-11-07 @ 22:41:12
URL: http://linneakanske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0