Inse att du kan dö

Alla måste inse.

Vad som helst kan hända. Inte bara att hjälp, vad som helst kan hända. Men det är sant. Ens mamma kan dö, man kan dö själv, idag, nu, om en kvart. Jag menar inte att alla ska bli deprimerade. Men man måste inse och handla efter det.

Det finns sjuka människor på jorden. Det var inte meningen att atombomben skulle användas till något hemskt, men någon använde den fel. Det finns människor som handlar utan moral. På jorden finns det idag medel som man skulle kunna använda, som skulle kunna utlösa ännu hemskare scenarion. Till exempel så skulle man kunna klona ihop en hel armé, man behöver inte ens behandla dem som människor, de är kloner. Man kan säga åt dem att göra de hemskaste saker, utan att bry sig om ifall de skulle dö.

Jag menar inte att skrämma någon, men kanske är det det som krävs, att bli skrämd. Vi måste helt enkelt inse att vad som helst kan hända, att vi kan dö, eller att någon nära kan dö. Vi måste göra en skillnad, verkligen, verkligen göra en skillnad. Det är svårt att visa någon annan, att övertala dem att göra något, man måste uppleva det själv, man måste inse det själv. Men allt jag kan göra är att försöka.

Inse. Vad som helst. Nu. Du. Jag. Just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0