Flickan blev STOR

Nu har jag bluvit stor.

Jag får gifta mig. Jag får rösta. Jag får gå ut. Jag får betala mer. Jag får köra bil. Jag får skriva på papper. Jag får bestämma själv. Jag får bidrag. Jag får räkningar. Jag får köra bil för två år sen i USA. Jag är inte minderårig. Jag tar mina egna straff. Jag tar ansvar.



Egentligen är det ingen skillnad på mig. Det är skillnad på att andra ska behandla mig annorlunda. För att jag är vuxen. Mina möjligheter ändras lite, men jag är fortfarande samma person. Som ändrar sig lite, ändras av varje liten händelse som händer mig i mitt liv.

Så som det är för alla.

Men jag är glad. För jag fyller år. För det är roligt.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Du skriver verkligen tänkvärda inlägg. Jag ska absolut följa din blogg via Bloglovin'! :D Tack för att du kommenterade i min blogg, så att jag fann din. :)

2009-11-13 @ 14:06:29
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0