En grönsak!

En pojke och en flicka i 10-årsåldern står och tar mat i skolan vid lunch. Pojken säger till flickan:
-"Men, du måste ta grönskaer!"
-"Det måste jag inte alls det", svarar flickan.
-"Jo det måste du visste!"
Jag tar några steg tillbaka och viskar till min kompis, jag saknar inte att vara liten! När jag sedan vänder mig om så ser jag hur flickan har kommit tillbaka, går fram till pojken och sätter sitt ansikte nära hans.
-"Nu har jag tagit en grönsak!", utbrister hon, håller fram tallriken och går sedan iväg.

Nej, jag saknar absolut inte den tiden när jag var mindre. Det kan hända att jag har mer ansvar nu och det är plikter hit och dit. Men jag saknar inte att vara barn!


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag skulle inte vilja uppleva min barndom igen. Inte för att jag inte tyckte om den, utan för att jag idag har så många fantastiska minnen från den tiden.



Svar: Jag ska inte lägga mig i ditt personliga, så jag låter bli att fråga dig varför du inte saknar din barndom. Hoppas att jag inte gjorde dig illa med mitt inlägg. Förlåt i så fall.



Kram

2009-11-25 @ 06:28:25
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Tack så hemskt mycket för den fina kommentaren. :D <33



Får jag inte bestämma själv, kan det hända att jag känner mig väldigt instängd... =/

2009-11-26 @ 12:49:36
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: MADICKEN

Haha vad sött xD

2009-11-26 @ 17:08:33
URL: http://conler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0