December

Jul närmar sig. Men jag vill inte erkänna det.

"Julmys". "Julbak". "Julljus". "Julsånger". "Julshoppa".

Det är december. Det är inte jul. Vi kan väl bara ha det mysigt ändå? Jag tycker om att baka. Ljus i fönstren behöver inte betyda jul. Julsångerna kan vi kasta in i garderoben igen och ta fram på självaste julafton. Shoppa kan vi göra ändå, presenter till andra javisst.

Jag vet inte varför jag inte gillar jul. Eller kanske lite. Men det borde inte förstöra allting. Suck.

Jag är glad. Jag är ledsen. Jag är glad.

Jag vill lära mig njuta. Jag vill vara glad på riktigt. Jag är glad. Jag är glad riktigt mycket. Tröttheten tar över. Fastän den här dagen har varit underbar. Solen sken på frosten, hela långa dagen. Jag skrattade med Daniel på lunchen, i fyra timmar. Jag och Linnéa har tagit bilder. Vi skrattade på hennes rum. Vi tog bilder med en hel hög annat folk. Jag har haft roligt. Men när man blir trött är allt bara så mycket svårare att se.

Men snälla. Överdriv inte julen, man kan ha trevligt. Mysigt i december behöver inte betyda jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0