Hemliga skor längst bak i garderoben

Jag är positiv. Jag är positiv. Jag är positiv.

Jag undrar var min positiva sida försvann. Jag älskar att skratta, att njuta. Ändå har den andra sidan fått utslag här nedanför.

Med sina kompisar kan man skratta och ha kul. Man kan prata om problem och tankar. Men ingen vill höra på endast gnäll och tjat. Här behöver man inte titta om man är trött på tjat. Man väljer själv, klickar lätt bort om man inte vill läsa mer.

Saralie frågar ut Bernita och Ulrik om varandra.
-"Vilken skostorlek har han?"
-"fyrtiotvå?"
Ulrik ser misstroende på Bernita..
-"fyrtiotre?"
Ulrik skrattar lite och säger:
-"Jag har fyrtiofyra, det borde du veta!"
     Jag sitter vid min dator, med ett öra i konversationen, försöker komma på lite frågor men Saralie fortsätter med frågor från sin egen skalle. Ett par frågor senare:
-"Vilken skostorlek har Bernita då?"
-"Jag har ingen aning om vad tjejer har för skostorlekar!" utbrister Ulrik.
-"Men du måste gissa i alla fall", säger Saralie.
-"kan tjejer ha fyrtiotvå?"
Ulrik sitter och filosoferar...
-"Jag gissar på 36" säger han till slut.
Alla vi andra skrattar. Så säger jag:
-"Och du tyckte att Bernita borde veta din storlek?"
-"Hon har 37/38, det var lika långt ifrån som Bernitas gissning på dig" säger Saralie.
Ulrik blir lite tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0