Jag bor i en bok.

Ett djupt andetag. Fönstret är öppet. Men luften är fortfarande kvav.

Vaknar, om och om igen. Vill upp ur sängen. Men har inte riktigt krafter nog. Lite till, jag ligger kvar en liten stund till. Men går upp ändå. Duschen är varm och skön.
     Dagen börjar, och klockans visare flyttar sig sakta. Frukost. TV. Programmet som man egentligen inte bryr sig om. Men det svarar på frågan:
-"Vad ska vi göra idag?"
En stund. Sedan bär det av på promenad, jag ser mig omkring, som i en dimma. Jag har fortfarande inte vaknat.

Gungar i en stor gunga, ligger och tittar upp på molnen. En kråka flyger däruppe.
-"Snälla fågel, skit inte på mig!"
    Ännu en promenad till sjön, med Saralie, Marre och Lissy. Vi lägger oss i solskenet på bryggan. Det märks att hösten har kommit närmare. Solen är inte lika varm, vattnet är inte lika lockande. Vi börjar prata om ett nakendopp, men dimman ligger kvar och ingen tar initiativet.
-"Vad ska vi göra nu?"
 Jag och Saralie tar fram lite rester från kylen. In i mikron. Lite förvirrad följer jag efter henne genom halva huset. Där, i tvättstugan står mikron, över ett kylskåp.
-"Har ni mikron här?!"
  Systrar bråkar om datorer, två somnar. Jag tar fram min bok. Timmarna flyger förbi.

Saralie sover fortfarande.

Och jag har inte vaknat än.

Kommentarer
Postat av: emil

bra skrivet!

2009-08-24 @ 07:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0