Andas

Jag känner mig trygg när människor är omkring mig. Att de finns här, nära till hands, om något eller ingenting skulle hända. Jag somnar lättare om det är någon levande i min närhet. Om jag hör någon som rotar i köket, sprider sig en glädje i kroppen, även om jag försöker sova.

Lyssna, känn. Jag vet att du är där, fastän jag inte ser dig. Stanna kvar.

Jag bakar en kaka för att göra dig glad, du, vem du än är. Jag vill se ditt leende, göra dig glad. Sprida en glädje som sprids vidare. Så lämna mig inte utan ett leende.

Jag är ett barn, ensam blir jag rädd, ledsen, allt blir så mörkt. Lyssna på glädjen runt omkring dig. Lukta på en pajform. Se på leendet. Känn på närheten. Smaka på det goda. Jag letar alltid efter vad någon gjort, vem som varit här förut. Har du något du kan lära mig? Jag undrar vem du var. Jag kommer alltid undra vem jag möter på gatan. Men jag kommer kanske aldrig veta vem du är. Du och jag kunde varit bra vänner.

Du och jag är bra vänner. Livet är underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0