1st

Solen steker. Man hör löven rassla av vinden och longboard-hjulen rullandes mot asfalt. Ännu luktar det sommar. Ett skratt. Boken i handen. Musik i bakgrunden. Leenden var man än tittar.
      Jag sitter i mitt fönster och läser min bok. Jag njuter i fulla drag av den sommar som jag fortfarande har. I skolan kastar vi stövlar, hoppar i säckar och rullar hjul. På kvällen skakar vi hand, springer mellan folks ben och springer runt i en ring med internatet. Sen äter vi fika, och för att varva upp och ner, galen dans på Linus rum. 
      
Ibland stannar jag upp, njuter, känner att detta är livet. Det är härligt. Men så tickar klockan iväg, jag drar mig tillbaka till mitt rum och känner mig ändå ensam. Jag är svensk. Jag blir aldrig nöjd. Finns det något annat svar? Hur lyder det?

Kommentarer
Postat av: Fool

Du är människa, människan blir aldrig 'nöjd'. Men, om du kämpar, kan livet bli bättre.

2009-09-11 @ 20:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0